Sunday, April 22, 2012

Kursus di INTAN

Tamat akhirnya kursus seminggu saya di INTAN Bukit Kiara. Memang kursus itu sangat berguna dan sangat membuka mata saya tentang banyak perkara. Tentang perkara yang membuatkan mengapa orang melayu sering ketinggalan.

Tetapi walau bagaimana kuatpun azam dan semangat, saya masih belum mampu berubah ke arah dunia perniagaan. Ilmu yang ada itu akan saya simpan sehingga ke satu masa bila sudah bersedia untuk mempraktikkannya. Saya punya banyak kekangan buat masa ini. Bukan maknanya menyalahkan anak-anak kerana tidak dapat berniaga atau itu dan ini, tetapi tanggungjawab saya lebih besar kepada mereka. Mereka bukan alasan, saya cuma tidak mahu mereka terabai. Bidang ini hanya akan diceburi apabila benar-benar telah bersedia. Mungkin lagi 5 tahun, atau 10 tahun, saya tidak tetapkan sasaran. Atau mungkin juga tidak akan menceburinya langsung. Terpulanglah kepada apa yang saya mampu lakukan suatu hari nanti.

Ia juga memberi saya tentang satu motivasi hidup walaupun saya bukan seorang peniaga.

No comments:

Post a Comment