Tuesday, June 5, 2012

Percutian di Kota Bharu - Part last

Mungkin tiga entry ini yang paling panjang pernah saya hasilkan. Kota Bharu part I, part II,  gambar dan part final ini. Bukanlah maksudnya saya hendak berlagak. Apalah sangat setakat berjalan di dalam semenanjung (bagi sesetengah orang). Lainlah kalau melancong di luar negeri atau tempat yang orang tidak biasa pergi. Tapi apa pula salahnya menceritakan pengalaman berjalan dalam negeri sendiri. Yang penting Nawaitu. Oklah, entry ini adalah sambungan dari entry ini , ini dan ini.

Kami sampai dari Pasir Puteh ke KB dengan dihantar adik ipar dalam pukul 7 malam. Jalan memang sesak teruk. Saya dan suami merasa sangat serba salah kerana adik ipar dan isteri terpaksa meninggalkan kenduri itu untuk menghantar kami. Tapi tidak ada apa-apa yang dapat dilakukan selain ucapan terima kasih sahaja. Semoga segalanya berjalan dengan baik sepanjang kenduri itu.

Malam itu kerana sudah letih, kami makan di dalam bilik sahaja dengan Mc D, apam balik dan remis yang dibeli di Pasir puteh tadi. Rasanya boleh tahan walaupun remis itu sangat susah dibuka. Apam balik itu pula, seperti yang telah diceritakan dalam entry sebelumnya memang sangat sedap bagi saya, walaupun manis dan ia tidak sesuai bagi pesakit diabetes.

Keesokkannya, kamipun bersiap-siap untuk check out. Memanglah flight saya pukul 6 petang, tapi kami ingin berjalan-jalan dulu. Beg di tinggalkan sahaja di dalam hotel. Kali ini kami ke muzium yang berhampiran. Rupanya ada kopitiam di situ. Saya yang memang peminat kopi sempatlah singgah minum. Selepas itu lagi sekali kami berjalan-jalan di Pasar Siti Khadijah walaupun tidak membeli apa-apa. Dan sempat pula kami makan sup yang enak di atas pasar itu.

Balik dari berjalan, kamipun  minta hotel panggilkan teksi untuk ke Lapangan Terbang. Maka berakhirlah satu percutian yang indah untuk musim cuti sekolah anak-anak pada kali ini. Semoga lain kali saya dimurahkan rezeki untuk membawa anak-anak ketempat lain pula. Amin



No comments:

Post a Comment