Friday, August 3, 2012

Lee Chong Wei mara ke final Olimpik

Tahniah. Walaupun belum mengesahkan emas, sekurang-kurangnya Malaysia telah memperbaiki rekod gangsa yang dimenangi oleh Razif dan Jalani lebih sepuluh tahun yang lalu.

Saya tidak biasa menulis tentang sukan, kerana tidak banyak sukan yang saya terlibat selain karate semasa di sekolah dan Universiti dulu. Tetapi kali ini saya memang amat berharap agar Lee Chong Wei memenangi pingat emas tersebut.

Berita terkini Chong Wei telah mengalahkan seorang lagi  jaguh Olimpik dari China iaitu Cheng Long. Cuma yang  mendebarkan saat ini ialah, mampukah Chong Wei bertahan dalam menghadapi Lin Dan pada perlawanan akhir nanti? Media terlalu memberi fokus yang berlebihan kepada Chong Wei. Walaupun ada antara berita itu bertujuan untuk memberi harapan dan menaikkan semangat, tetapi saya tetap bimbang kerana sebelum-sebelum ini bila media mengganggap Chong Wei akan menang, yang terjadi adalah sebaliknya. Saya masih berharap agar harapan yang ditulis oleh media-media akan jadi kenyataan untuk negara yang tercinta.

berita dari sini

No comments:

Post a Comment