Wednesday, November 28, 2012

Colplay berbahasa Melayu?


Coldplay menulis dalam bahasa Melayu? Saya agak ragu-ragu pada mulanya, kemudian saya buka lagi page itu beberapa kali. Memang sah, ianya page Coldplay. Dan saya adalah peminat Coldplay. Ada beberapa entry saya tentang coldplay seperti disini dan disini.

Mungkin ianya hanya satu marketing strategi, tetapi ia tetap mengujakan, kerana yang menulis itu adalah sebuah band yang bertaraf 5 bintang!! Bukan penyanyi kelas C. Setakat ini, kumpulan Coldplay adalah kumpulan yang 'bersih' dan jauh dari imej tidak sihat. Video-video mereka juga amat menarik dan tidak banyak unsur-unsur negatif. Sehingga kini saya hanya berani membenarkan anak-anak saya menonton video barat milik Coldplay sahaja,

Apapun, saya turut merasa sedikit bangga kerana negara ini dikenali oleh sebuah band yang sangat hebat. Lihat, merekapun sudi nak berbahasa Melayu, kan? Dari orang melayu sendiri yang sibuk hendak berslangkan Inggeris apabila berbahasa ibunda (kononnya elit).

No comments:

Post a Comment