Saturday, August 31, 2013

Apa ke gila mengibar bendera lain pada hari kemerdekaan

Rakyat Malaysia sudah semakin ramai yang sakit. Sakit jiwa. Memalukan negara dan bangsa. Menjijikan.

Apa yang dicari entah. Adakah perpecahan. Adakah permusuhan.

Kemana hilangnya kewarasan dan jati diri.

Cuba hendak wujudkan negara dalam negara sendiri?

Tuhan, kau rahmatilah negara ini. Insafkanlah bangsa-bangsaku ini.


A Samad Said adalah seorang penulis puisi, novel dan sebagainya. Beliau kuat menentang PPSMI dan lain-lain dasar kerajaan. Saya mengkagumi hasilan seninya tapi tidak idealogi politiknya.

Tan Malaka adalah nama yang digunakan untuk memberi komen dalam kebanyakan entry yang dihasilkan TDM dan kebanyakan komen itu berunsur negatif.

Adam Adli adalah seorang pelajar. Setakat ini belum ada berita bahawa beliau telah berkerjaya.


3 comments:

  1. abaikan je bendera tu, kalo buat undian pun kompom bendera malaysia menang sebab bendera malaysia dah sebati dengan rakyat malaysia. Hanya ratusan sahaja yang menyookong bendera macam tu..

    ReplyDelete
  2. tanda amaran? dia tulis apa kat amaran? first time jumpa masalah nie, ramai rakan guna backlink ni tak ada masalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tadi dia keluar macam tanda 3 segi tu, tapi dah ok dah...Thanks

      Delete