Thursday, September 5, 2013

motivasi








11 comments:

  1. Betul, sebaiknya begitu. Duit bukanlah segalanya, tetapi zaman ini semuanya perlukan duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde duit org pandang rendah, kena cemuh. Kena bodoh-bodoh, kena rendah standard. Biasala tu mentaliti masyarakat ortodoks. Tapi bila banyak duit, nak org pandang tinggi, mencemuh orang pulak. Berlagak pandai dan rasa standard tinggi dari orang lain. Hmm..mentaliti masyarakat ortodoks jugak...

      Delete
    2. Apa masyarakat ortodoks? hehe, pernah dengar istilah tu tapi tak faham maksud. Pernah lalui pengalaman takde duit ngan ada duit sikit. Pengalaman yang banyak mengajar :), duit penting sekarang kerana itulah cara untuk meneruskan hidup. Ada banyak atau tidak biarlah rahsia. Cuma bila terpaksa berdepan dengan mereka yang perlu tahu status duit kita, di situ boleh nampak berbezanya layanan mereka. Semasa itu jangan ada rasa riak bila duit banyak, dan jangan rasa rendah diri andai duit sikit. Jangan menilai pada kenderaan, pakaian atau apa2 kebendaan. Ada yang guna kapcai, tetapi kapcai itulah yang membolehkannya menghantar anak-anak ke menara ganding tanpa guna pinjaman dan pergi haji. Di KL ada bos besar yang guna kapcai untuk pergi tempat kerja sebab lebih mudah. Di tempat saya dulu, ada pengetua maktab yang naik van sapu untuk ke bandar sebab dia tidak tahu memandu. Itu alasan mereka, tetapi sebab sebenar kita tak tahu. Panjang pulak komen ni :). hehe...

      Delete
    3. ok je, suka komen yang macam ni..baru terasa kedewasaannya....Setuju sangat. Ada yang ok, ok jugak, ada yang tak ok, hat tu yg parah

      Delete
    4. ortodoks = kalau agama kristian, maksudnya ajaran yang lama. Generally maksudnya, pemikiran yang ketinggalan zaman atau kuno

      Delete
  2. mmg ada org sanggup papa asalkan bergaya ... hanya kerana maruah ... geleng kepala jer la

    ReplyDelete
  3. sesekali, kita yang tak suka pun, terpaksa ikut arus, gitu ler...nak buat camana, dah adat dunia...

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. lama tak nampak sam ni, g mana la ya..Cepat la buat entry, mana tau, cik anon nak komen lagi, haha

      Delete