Tuesday, January 21, 2014

motivasi buat orang yang takbur

Sedikit motivasi di pagi yang dingin 
Buat kita merenungi diri dan menginsafi bahawa, 
Kadang-kadang kita tidak sedar, 
Sedikit kekuatan dan nikmat yang diberi hanya pinjaman. 
Tak usahlah kita bercakap takbur sesama sendiri
Tak usahlah kita sombong dengan sedikit nikmat yang diperolehi
Tak usahlah kita riak dengan beberapa kepandaian yang ada
Kalau Tuhan hendak tarik, walau sedikit nikmat, tak tertanggung nanti
Siapalah kita manusia yang kerdil ini
Marilah kita sama-sama insaf dengan segala yang telah berlaku


24 comments:

  1. semoga kita semua dijauhkan kak dari sifat takbur ni...

    ReplyDelete
  2. Rasul kita bersabda,takkan masuk syurga seseorang yg ada riak dlm hatinya walau sebesar zarah...

    ReplyDelete
  3. nauzubillah

    asal ingat hari ini lebih baik dr semlm..

    ReplyDelete
  4. Ya Allah...jauhkan kami dari sikap sombong.... have a nice day Zila...

    ReplyDelete
  5. Kadang kita sedar yg kita ini menyombog...Semoga jauhkanlah diri ini dari sifat sombong...

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum kak zila, thanks sharing.. in shaa Allah, sheila tanak jadi takbur .. thanks remind all of us (",)

    *sebelum cuti rehat mengandung, cepat sangat letihnya. skrg dah better. hehhee

    ReplyDelete
  7. pkongsian yg mnarik..motivasi di awal pg :)

    ReplyDelete
  8. perkongsian yang sgt bagus.. :-)

    ReplyDelete
  9. Moga kita tak tergolong dari kalangan mereka yg punya 7 sifat sombong itu Zila.

    ReplyDelete
  10. rasa nak print dan tampal depan pintu rumah seseorang.. hehehehe tq

    ReplyDelete
  11. Muhasabah diri dan kadang kadang kena audit selalu..terima kasih zila ingat mengingati sesama umat..moga dijauhkan sifat2 sebegini...

    ReplyDelete
  12. betul tu kak. tq sbb remind... :)

    ReplyDelete
  13. Semoga kita semua dijauhi dari sifat2 takbur dan sombong walau pun sedikit di dalam hati.. aamiin.. T kasih diatas perkongsian peringatan ini, semoga menjadi renungan buat kita semua..

    ReplyDelete
  14. sangat bahaya bila ada perasaan sombong dalam diri.

    ReplyDelete
  15. terima kasih di atas peringatan itu kak zila..

    ReplyDelete
  16. Nice sharing.. semoga kita dijauhi sifat sebegitu.. =D

    ReplyDelete
  17. alhamdullilah...peringatan yang baik...:)

    ReplyDelete
  18. Semoga dijauhkan sya dr perasaan cmni..snggh ptg kak :)

    ReplyDelete
  19. minta dijauhkan dari merasa sombong sebegitu...

    ReplyDelete
  20. sombong, takbur.. riak... x ke mana.. masok kubur org lain kena uruskan jugak kan... moga kita terhindar dri sifat2 mcm ni...

    ReplyDelete
  21. moga dijauhkan dr sifat sombong..knp nk sombong dgn apa yg kita ada walhal semua tu pinjaman dr Allah. Kan?

    ReplyDelete