Wednesday, July 9, 2014

Pray for Gaza

Semalam ketika Brazil di sayurkan 7-1 oleh German
 Umat Islam di Palestin juga di sayurkan oleh Israel
Tidak terperi kesakitan dan ketakutan yang dilalui 
oleh orang-orang awam yang tidak bersalah ini.
Terutamanya kanak-kanak

Marilah kita berlindung kepada 
ALLAH YANG MAHA BESAR
Berdoalah agar mereka di rahmati dan diberi kekuatan
 Sumbangkanlah apa yang termampu untuk meringankan beban mereka
Jika tidak mampu dari segi kewangan, sumbangkanlah doa yang ikhlas

Amin Ya Allah Amin

Aman Palestin
 

18 comments:

  1. Kuasa-kuasa besar dunia yang berkepentingan ni diorang dah tak pedulik dengan nyawa manusia. Asalkan perkara tu mendatangkan keuntungan pada mereka, dengan cara macam mana sekalipun diorang akan sapu.

    ReplyDelete
  2. Dah lama tak nampak akak kat cne

    ReplyDelete
  3. Welcome back Zila, Hanya Allah yang tahu keperitan mereka,namun sekadar doa yang dapat kita hulurkan agar mereka tabah dan kuat..amin.

    ReplyDelete
  4. Sedih baca badnews Gaza. Baru nak aman. Dah kene serang. Kat blog lain ade orang istilahkan Sambal jerman, Samba Brazil. Kat sini di sayurkan. Kenapa semua name makanan ni? Why? Why. Huhu

    ReplyDelete
  5. Selalu, seringkali dan kerapkali regime zionist israel akan mengganas di bulan Ramadhan. Bertambah lagi kala dunia dilekakan dgn bola masa itulah dia betul-betul mengganas. Itulah perancangan laknatullah..

    Teruskan doa kita Zila moga ada sedikit keselesaan buat saudara kita disana. Doa betul-betul sehingga mengalir airmata pun tak apa. Sedih kan sebab itulah saja kemampuan kita.

    ReplyDelete
  6. Sama-samalah kita sumbangkan apa yang termampu untuk saudara-saudara kita di Palestine. Semoga Ramadhan ini, doa kita semua termakbul dan Syawal menjelang membawa kemenangan buat rakyat Palestine....amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,
      Salam Lebaran buat Zila sekeluarga. Semoga Syawal ini disambut dengan gembira bersama insan2 tersayang. Mohon ampun dan maaf jika ada salah dan silap sepanjang perkenalan.
      Selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin... :)

      Delete
  7. semoga Allah melindungi mereka .

    ReplyDelete
  8. kita berpesta juadah..mereka berpesta darah..!!

    ReplyDelete
  9. Bersamalah kita semua terus berdoa agar dikurniakan keselamatan & kejayaan umat Islam Palestin dlm menghadapi tekanan regin zionis yg dilaknati ini... aamiin.

    ReplyDelete
  10. sama-sama lh kita berdoa hnya itu yg termampu inshaAllah

    ReplyDelete
  11. Kita bantu dengan doa... in shaa Allah

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum kak, sama2 kita doakan semoga Allah memberi perlindungan ke atas saudara seIslam kita di Gaza sana.. amin

    ReplyDelete
  13. amiin.. sama2 banyakkan doa, seperti qunut nazilah..

    ReplyDelete
  14. singgah sini nak wish..Selamat menyambut hari raya aidilfitri. Maaf zahir & batin... ^_^

    ReplyDelete
  15. Assalam...disamping kita bergembira dihari lebaran ini...doa tak lupa mengiringi untuk mereka diGaza...

    ReplyDelete