Sunday, August 24, 2014

Orang yang suka bercakap besar


Bila mata terjaga di tengah malam buta dan tangan gatal menyemak segala wassup dan fb. Tiba- tiba sahaja terpampang quotes ini. Wah.. elok juga dikongsi menjadi entry, sebagai ingatan kepada diri sendiri dan pembaca, agar dapat manfaat. Selamat malam kepada yang belum tidur. Selamat beribadat bagi yang mengerjakan ibadah dan solat malam.

13 comments:

  1. setuju sgt. moga kita terhindar dr bersikap cakap besar n riak.

    ReplyDelete
  2. Apa yg takut ianya singgah dlm diri tanpa kita sedari Zila..

    ReplyDelete
  3. hmm..betul juga kan...minta dilindungi Tuhan dari sikap buruk ini...

    ReplyDelete
  4. so nk cakap kena fikir dulu..biar bersederhana..kalau dh ckp besar tpi habuk pun tadak lagi malu..ehehe

    ReplyDelete
  5. erm... renungan untuk difikirkan bersama...penatlah kalau macam tu kan Zila.. :)

    ReplyDelete
  6. Kalau dah begitu gayanya... akhirnya terpaksa menipulah pulak...

    ReplyDelete
  7. Org yg bercakap besar ni hatinya tak tenteram.. mereka tak merasa nikmat hidup bermasyarakat yg sebenar... Besar mana pun cakapnya, akhirnya ke tanah juga.. Astagfirullah...

    ReplyDelete
  8. maksud yg cukup mendalam..kesian orang macam ni..tp kadang tu ada setengah orang tak cakap besar pon (cakap biasa2) tp ada pula yg salahanggap cakap dia cakap besar..orang macam tu pon bermasalah jugak tu..jeless

    ReplyDelete
  9. betul tu.. tak ada faedah pun bercakap besar ni..

    ReplyDelete