Monday, September 15, 2014

Jangan lariii!!!

Masa di sekolah, saya dan kawan-kawan pernah di kejar oleh seekor anjing yang garang
Entah mana datangnya anjing sesat itu di padang sekolah.
Saya jadi ketua, lari yang paling hadapan
Sambil-sambil itu saya menjerit pada kawan-kawan saya
"Jangan lariii!"
Anjing kalau kita lari dia kejar!!
Jerit saya lagi
(Tapi saya dah lari dalam barisan paling depan...)
Hahaha..
Sampai sekarang masih jadi bahan ketawa kalau teringat balik
Bila tengok gambar ini, imaginasi saya, yang paling depan tu ialah saya...hahahahahaha


Best freind sampai ke hari ini

13 comments:

  1. haha..ada pengalaman yang sama.angkat kain sampai ke lutut.dahla time tu dengan kawan-kawan lelaki.malu sampai ke hari ni..

    ReplyDelete
  2. Hahaha.... Zila ni buat kakak gelak besar.
    Memang betul kalau anjing kejar jgn lari tapi bila dah takut nama pun budak mestilah lari!!!...

    Kakak pernah jatuh basikal gara-gara anjing kejar. Dahlah masa tu baru belajar mengayuh basikal. Kelakar bila ingat.

    ReplyDelete
  3. ha ah samalah..knor pun tak lalulah kat situ klu ada anjing..mmg sampai la tak lalu tgok anjing..

    ReplyDelete
  4. depan kilang saya ni ada banyak anjing..kawan saya pesan kalo jalan janga tengok anjing tu..
    saya penah sekali tu..anjing dok rapat sebab nak ngendeng jemput2 pisang saya..kui2

    ReplyDelete
  5. Hahaha..same lah! Tp ana nasihat, ana plg belakang. Wuuu~malunyee kalau ingat balik pengalaman tuu.

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum... zila,

    hahaha.. ketawa mselim3 baca entry nie.. kalau dah takut memang dah tak ingat kan...

    mselim3

    ReplyDelete
  7. Hehee.. pengalaman yg mencuit hati.. pasti akan tersenyum bila mengingatkan kembali peristiwa mcm tu kan.. Nostalgia.. :D

    ReplyDelete
  8. dalam gambar tu...mana satu agaknya tuan blog..:)

    ReplyDelete
  9. Tengok gambar lama tu... tersenyum simpul dibuatnya...
    Walaupun tengok gambar orang ;lain...tapi terkenang pula saya dizaman kecik2 dulu...

    ReplyDelete
  10. as salam. teringat masa sek dulu..dikejar anjing semasa merentas desa...takut tahap gaban gitu! abe kie follows your blog. no 206. tq.

    ReplyDelete
  11. hehehe..lawak la akak nie.. tapi mmg betul pun anjing nie kalau kita lari lagi dia nak kejar..=D

    ReplyDelete